Skream klar til 2010



Jeg er ret sikker på, at de fleste der læser denne blog kender Skream, og ved at han er en af de vigtigste 'medspillere' i udviklingen og udformningen af vores elskede genre. Jeg synes alligevel han fortjener et par ord med på vejen.

Han startede med at producere musik, som 15-årig, og har siden da leveret nogle af de største dubstep hits. Musikalsk spreder han sig fra reggeae-feel numre som f.eks. Stagger og Blue Eyez (fra hans første plade ved navn: Skream!), til meget filthy numre som Meta-Lick, Oskillatah, Fick med videre, til dubbed numre som Midnight Request Line og Dutch Flowerz (også første album), helt hen til det nærmest poppede megahit La Roux - In For The Kill (Skream rmx). Der har altid floreret rygter om, at de numre vi har fået at høre, kun er toppen af isbjerget. Skream eller Oliver Jones, som han til daglig er kendt under, har også i flere interviews proklameret, at have over 8000 mere eller mindre færdige numre liggende på hans computer. Et sådant statement giver jo ganske begrundet anledning til tanker om, hvor mange upolerede perler, der må ligge hengemt i en harddisk. Vi får desværre nok ikke alt at høre, men lidt kan vi da komme til. Skream har nemlig lige valgt at åbne godteposen op, og dele et par af disse uudgivede numre med os. Dette har han gjort ved at oprette sig en soundcloud profil !

Her kan i både hører hidtil gemte numre, samt smagsprøver fra hans kommende album 'Outside The Box'. Jeg har ikke haft vanvittigt meget tid til at få lyttet det igennem, da jeg lige fandt ud af det i morges, men der ligger i hvert fald 2 helt igennem fantastiske tunes derinde. Jeg taler om Cromeo - Night By Night (Skream remix) og Bat For Lashes - Pearls Dream (Skream Remix). Hvis i spørger mig, kunne Chromeo remixet gå hen at blive 2010's svar på In For The Kill.

Nå - Lyt og smid en kommentar:

Chromeo-NightByNight-Skreams SexStepRemix  by  SKREAMIZM TEASER - Give You Everything (feat Yasmin) - FINAL  by  SKREAMIZM

Kunne desværre ikke lægge player ind for nummeret: Bat For Lashes - Pearls Dream rmx, men i kan altid tjekke det ud på hans soundcloud

Alt i alt vil jeg sige at Skream er mere end klar til 2010, og jeg venter spændt på nummer tre i rækken - 'Outside The Box'.


EDIT:
Rygterne siger at der ligger en forløbig tracklist, der skulle se sådan ud:

Perforated
Field of Emotions
Listening To The Records On My Wall
Give You Everything
I Love The Way
Reflections

Søg evt. efter dem på youtube!

0 kommentarer:

Send en kommentar