Funtcase


What up dubbers? Jeg har desværre været lidt fraværende på bloggen, men nu er jeg tilbage med et festfyrværkeri af ond musik til alle jer smadderhoveder. Jeg byder jer: FUNTCASE !

Tapemonsteret, Funtcase, er rendyrket filth! Han er ved at blive rigtig stor i UK, og laver co-labs med bl.a. Trolley Snatcha og Datsik. Han er signet på Circus records , som er dannet af Doctor P og Flux Pavilion, som blandet andet også har Cookie Monsta signet.

Funtcase har, som så mange andre, rødder i drum'n'bass og har kun produceret dubstep i cirka et halvt år og man må sige han gør det godt i forhold til at være ny i gamet! Han nævner i et interview at grunden til at han bruger tapemasken hver gang han laver live-gigs, er at det bare var en maske han lige havde med til et gig og så kunne de 10 mennesker der var til koncerten li det og så har det hængt ved. Han siger desuden, at drum'n'bass er en stor inspirationskilde når han laver beats.
Men nu til det vigtige - musikken:

Jeg har som i mit andet indlæg lagt en player for neden. Det første nummer vi starter ud med er dubsteppa , som er Funtcase's nyeste track, som jeg synes han slipper rigtig godt fra. Den er groovy til at starte med og forvandler sig til et bæst af en sang efter droppet. Jeg vil anbefale at høre den i højere kvalitet - det gør virkelig meget for nummeret at høre den i god kvalitet! Jeg kunne desværre kun finde et sample på sangen, så jeg glæder mig til at det bliver udgivet!

2 numre der er blevet udgivet er Gorilla Flex og Make Our Day. De er at finde på Juno records

Udover det har jeg fyldt playlisten op med nogle godter. Efter at have høre nogle numre af ham, kan man hurtigt konstatere at der er de samme opbygninger (30 sec chill, et drop og fuld smadder), han bruger også meget de samme lyde, så det kan godt blive lidt monotont i længden.

Nyd det! Peace


0 kommentarer:

Send en kommentar